En till WordPress.com webbplats

Photoshop är det ledade programmet för redigering och manipulation av bilder. Men det är svindyrt. I alla fall för privatpersoner. I synnerhet om man är nybörjare och inte vet hur mycket man kommer använda programmet.

Men det finns ett alternativ som är gratis. Det heter Gimp. Det kan laddas ner från det programmets hemsida. Tryck på ”Download”.

Tryck på knappen "Download" under texten "2.6"

Du kommer till en ny sida. Har du Windows på din dator väljer du länken ”Download Gimp 2.6.11”. Lite beroende på hur du har dina inställningar kan du behöva ta dig förbi pop-up-blockerare i din web-läsare. Och sedan är det bara att köra installationsprogrammet.

Lycka till!

Kommentarer till: "Som Photoshop – fast gratis" (9)

  1. Maria de Suède sa:

    Jag hittade en fransk version… Ska se vad den ger iaf… Trevlig kväll

    • Kul! Lycka till. Jag har redan skrivit två inlägg till som kanske kan vara intressanta för att komma igång?

  2. Maria de Suède sa:

    Jag ska nog göra lite satiriska bilder med GIMP…Den är nerladdad nu…

  3. Hur gjorde du så att du fick det på svenska?

    • Faktum är att jag inte vet vilken inställning i datorn som styr språket i Gimp, men det verkar vara samma som styr språk i Google Chrome (webbläsare) för i vår nya dator (Windows 7) blir båda dessa program på engelska. Skulle inte förvåna mig om det är något trick Microsoft hittat på för att man ska välja deras produkter…

  4. JAG KAN INTE:(

  5. JAG KAN INTE:(

Lämna en kommentar